Ett nytt år

Gott nytt år! Ja, jag vet att det är februari… men min sista post var i början av december. Dags att komma ikapp!

(Trodde att jag kunde försöka skriva på svenska igen. Forgive any mistakes!)

Såååå…

J och jag hade en trevlig jul i England. Vi åt julmiddag på en pub med min familj och hans föräldrar, som kom på besök. De var bara här för ungefär en vecka men vi hade kul iallafall! Vi hade ett väldigt stort julträd som heter Norman (eftersom “han” var ett Nordmann träd – very original, I know) och vi gjorde alla som man gör på jul – Christmas crackers, Christmas songs, Christmas hats… fortsätta ad infinitum. Men vad jag gillade mest av allt var att J var där 🙂

But, alas, all good things must come to an end. Så gick han hem och gick jag tillbaka till universitetet. Jag är i mitt andra år nu – bara två eller tre månader kvar! Då ska jag åker till Sverige igen (if everything goes okay with my exams – fingers crossed!).

Men när jag tänker på det… jag känner mig lite osäker. Det är svårt när man tillbringar så mycket tid borta från hemmet – jag vill vara med J men jag vill också vara med min familj. Jag oroar mig om dem alltid, speciellt sedan min moster dog plotsligt ett år sen. (Tack så mycket, anxiety). Jag oroar mig också om hur jag kommer att hitta en jobb i Sverige, hur jag kommer att behöva vara modiga och prata svenska. Vad ska vi göra när J går på universitet? Vad ska hända med Brexit? The list goes on…

Men det är inte ett bra sätt att leva! Jag måste lära mig att “let it go”. Jag vet att LDRs är sällan lätt och jag älskar han för mycket för att ge upp. After all, det är Sverige, inte Australien – bara en två timmars flygning!

Man måste titta på den ljusa sidan. 🙂

And on that note… jag är äntligen på nivå tjugo på Duolingo! Endast fem nivåer kvar – och jag har nästan avslutat trädet. Efter nästan tre år har jag lärt mig allt jag kan lära från Duo. Dags att hitta något nytt!

dl-20.png

Tills nästa gång. Önskar alla en glad 2017! 🙂

2 thoughts on “Ett nytt år

Leave a Reply

